Handelsbetingelser
BODEE
Søtorvet 4, 2. 5
8600
Silkeborg
Kontakt@bodee.dk
Telefon: 23 96 31 36
CVR: 42192635
Betaling
BODEE modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, MobilePay Online og Apple Pay. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes. Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Danmark - Kroner (DKK).
BODEE benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder, at din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. BODEE's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.
Anyday
Ved køb med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag, når din ordre leveres, og det resterende beløb betales over de følgende 3 måneder. Anyday er uden omkostninger for dig, så længe du overholder betalingsfristen. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-2 hverdage. Ved køb under 499 kr. pålægges en forsendelsesomkostning på 49 kr. Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 499 kr. Du vil altid modtage et Track and Trace nr., så du kan følge din pakke fra vores lager til din adresse. BODEE afsender varer med følgende: GLS Pakkeshop.
Bestillinger foretaget i weekenden kan i visse tilfælde medføre, at din ordre først bliver sendt mandag. For forudbestillinger angiver webshoppen og din ordrebekræftelse en specifik uge for en estimeret levering på vores lager.
Bemærk, at helligdage kan forsinke din ordre, afhængigt af antallet af sammenhængende dage.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du foretager køb hos os. Du kan oprette en returlabel 30 dage efter, at du fysisk har modtaget varen og sende den tilbage til os. Det er ikke nødvendigt, at vi modtager din returpakke inden for de 30 dage. Det vigtige er, at du har afsendt din ordre inden for fortrydelsesfristen.
Hvis du har købt flere varer i én ordre, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur ved at bruge samme ordrenummer i vores returportal. Du bedes være opmærksom på, at du opkræves for begge returlabels, hvis du har sendt det over to gange indenfor returfristen af samme ordrenummer.
Man kan ikke sende flere ordrer retur ved brug af én returlabel. Her skal du oprette en returlabel pr. ordrenummer, så din ordre kan behandles korrekt. Du opkræves pr. returlabel.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne refunderet, hvis du fortryder en del af dit køb. Du får kun forsendelsesfragten refunderet, såfremt du har sendt hele din ordre retur til os.
Returnering
Efter modtagelsen af din ordre har du 30 dage til at returnere varen gennem vores returportal, hvis du fortryder dit køb. En returpakke skal altid sendes til os; vi godtager ikke fysisk aflevering til lager eller kontor. Ved brug af vores returportal er det ikke nødvendigt at vedlægge yderligere papirer, da alle nødvendige oplysninger findes på dit returlabel.
Hvordan returnerer jeg pakken? Du kan købe et returlabel for 49 kr. via vores returportal: https://bodee.dk/pages/returportal
Returner varer(ne) i ubrugt tilstand og med prismærke i. Du er selv ansvarlig for omkostningerne for returneringen af din returpakke. Disse omkostninger vil automatisk blive fratrukket din ordre, når den er blevet behandlet på vores lager. Hvis du benytter dig af et returlabel, som er købt hos BODEE, er din pakke forsikret i tilfælde af eventuelle hændelser under transporten.
Returbetingelser Vi accepterer ikke returnering af din pakke under følgende omstændigheder:
- Varerne ikke fremstår som nye.
- Returfristen på de 30 dage er overskredet.
- Varerne ikke er pakket forsvarligt ind.
- Varerne er blevet påvirket af parfume, makeup eller røglugt.
- Hangtags/mærker er fjernet eller beskadiget.
Varens stand ved returnering Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktion. Hvis varen er blevet prøvet udover det beskrevne, anses den som brugt og vil have en forringet værdi. Dette betyder, at ved fortrydelse af købet kan du modtage en mindre eller ingen refusion af købsbeløbet. Vurderingen af varens tilstand er forbeholdt BODEE.
Vi anbefaler, at du returnerer varen i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan dette medføre en værdiforringelse af varen.
Hvordan returnerer jeg flere pakker? Hvis du ønsker at returnere varer fra flere separate ordrer, skal hver pakke sendes individuelt. Du skal oprette et returlabel for hver ordre, og omkostningerne ved hvert returlabel bliver trukket fra det beløb, du skal have refunderet for den pågældende ordre. Bemærk venligst, at det ikke er muligt at returnere flere ordrer i én returforsendelse ved brug af vores returportal.
Hvis du vælger ikke at anvende vores returportal, bedes du venligst tage følgende information i betragtning: Hvis du ønsker at returnere en vare uden at benytte dig af vores returportal, skal du være opmærksom på, at vi ikke dækker omkostningerne, hvis pakken skulle forsvinde under leveringen. Vi anbefaler altid, at du forsikrer dig med en indleveringskvittering.
Returvarer har en behandlingstid på op til 10 hverdage, fra vi modtager returpakken på vores lager, til du modtager en e-mail omkring refundering.
Ombytning
Hvis du ønsker en alternativ størrelse eller farve, bedes du venligst placere en ny ordre på vores hjemmeside for det ønskede produkt og returnere den oprindelige vare til os. Bemærk venligst, at vi ikke accepterer ombytning af varer via kommentarfeltet under registreringen af din returforsendelse. Vi tilbyder ikke gratis ombytning, og det er kundens ansvar at dække eventuelle omkostninger ved levering eller returnering af varer.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Alle modtagne betalinger, herunder leveringsomkostninger, vil blive refunderet inden for 30 dage fra den dato, hvor vi modtager din registrering om, at du ønsker at returnere ordren.
Dette gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, vi tilbyder. Pengene vil blive returneret ved brug af samme betalingsmiddel, som du anvendte ved købet, medmindre der er truffet andre aftaler. Vær opmærksom på, at hvis du har foretaget betaling med et Mastercard, kan det tage op til 30 dage, før beløbet trækkes fra din konto. Det samme gælder for en refusion, hvilket betyder, at der også kan gå op til 30 dage, før pengene refunderes og bliver synlige på din konto.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Her bedes du sende kvittering for indlevering samt track n' trace på din returpakke.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Modtager du en defekt vare, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt efter dette er opdaget.
Kontakt os gennem vores kontaktformular for en henvendelse vedrørende en reklamation. Send os venligst dit ordrenummer vedrørende den defekte vare sammen med billeddokumentation af varen, samt prismærke og en kort beskrivelse af fejlen. Undlad at returnere en reklamation, indtil sagen er afklaret med kundeservice. Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav eller uden omdeling.
Kunde- & privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre; de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger. For at du kan indgå aftale med BODEE, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos BODEE og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for BODEE har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på bodee.dk er BODEE. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos BODEE har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@bodee.dk.
Cookies
På https://bodee.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://bodee.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere BODEE's hjemmeside.
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@bodee.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
- Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
- Center for Klageløsning
- Nævnenes Hus
- Toldboden 2
- 8800 Viborg
- www.forbrug.dk
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform: ec.europa.eu
Ved klage skal vores email adresse angives: kontakt@bodee.dk samt hjemmesiden, du har købt varen på.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03-05-2018.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
- E-mail: kontakt@bodee.dk
- Telefon: 23 96 31 36
- CVR: 42192635
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _____________________________________________________
Modtaget den: __________________________________________________
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift:
Dato: ___________________________________________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)